Strona supportowa 
w temacie zarabianie na portalu branżowym
Galactica czyli strony internetowe na temat podany w naszym tytule. Galactica specjalizuje się w tworzeniu stron WWW dla biur nieruchomości. Stron zintegrowanych z systemem Galactica Virgo. Galactica wykonała już kilkaset stron internetowych dla biur nieruchomości. Posiadamy duże doświadczenie i wiemy co powinna zawierać strona internetowa biura nieruchomości, jak ją zbudować i jak spełnić Państwa oczekiwania.
Każdego z nas intryguje pytanie: Jak stać się bogatym poprzez Internet?
Aby zacząć zarabiać poprzez prowadzenie swojego własnego portalu tematycznego przede wszystkim… zapoznać się z tym na co zwraca uwagę Projekt IQ-arius
a co na to Galactica:
Portal branżowy i jego główne elementy
- Wiedza – artykuły informacyjne i promocyjne, nowości branżowe, bieżące aktualności z branży oraz wydarzenia, poradniki, bazy wiedzy i słowniki, prasa i wydawnictwa
- Firmy – większość portali branżowych posiada bazę firm. W bazie firm prezentowane są wizytówki firm z informacjami teleadresowymi i zakresem działalności, często także umieszcza się bazę produktów oraz ogłoszeń. W dobrym portalu firma ma swoje konto, do którego może się zalogować i edytować dane związane z firmą.
- Produkty i usługi – szczegółowa prezentacja produktów oraz budowa kompleksowej bazy produktów i usług związanych z daną branżą podnosi jego rangę i przydatność. Z drugiej strony popularny portal jest doskonałym medium dla promocji produktów, za co chętnie płacą firmy z bazy firm.
- Ogłoszenia – wiele serwisów branżowych posiada bazę ogłoszeń. Internauci mogą nie tylko przeglądać ogłoszenia, odpowiadać na nie, ale także dodawać własne ogłoszenia. Niektóre z serwisów branżowych umożliwiają import ogłoszeń z zewnętrznych serwisów oraz systemów (czego najlepszym przykładem są serwisy ogłoszeniowe w branży nieruchomości).
- Reklama – z reguły portal branżowy powstaje w celach zarobkowych zatem podstawowym elementem są banery. Portal posiada różne formy reklamy oraz strefy reklamowe. Za pomocą modułu reklamowego zarządza się publikacją reklam i gromadzi statystyki skuteczności.
- Narzędzia – systemy opiniowania oraz komentarzy, galerie, katalogi wiedzy, newslettery, ankiety i sondy, wyszukiwarki, sklepy, zintegrowane oprogramowanie do różnych celów (np. wszelkiego rodzaju kalkulatory).
Na czym zarabia wortal branżowy?
- Wizytówki firm – przeważnie mamy do dyspozycji kilka pakietów promocyjnych i w zamian za opłatę okresową otrzymujemy możliwość pokazania firmy w portalu
- Banery reklamowe – portal posiada strefy (miejsca), które klient może wykupić i umieścić w nich reklamę
- Boksy reklamowe – jest wiele firm, poczynając od Google po domy mediowe, którym możemy przeznaczyć miejsce na stronie portalu i w tym obszarze wyświetlać dostarczane reklamy. Wynagrodzenie otrzymujemy za odsłony, choć coraz częściej za kliknięcia.
- Inne usługi promocyjne, w tym płatne pozycjonowanie firm, produktów i usług w katalogach portalu
- Płatny dostęp do baz wiedzy (np. do specjalistycznych artykułów informacyjnych, informacji handlowych)
- Płatne ogłoszenia lub płatny dostęp do szczegółów ogłoszeń, w tym płatne powiadomienia o ofertach i usługach
- Prowizje z operacji w sklepach
Materiały uzupełniające w tematyce zarabianie na internecie:
- http://yieldriser.com/ – Strona główna … (iq.link zaktualizowany 2015-09-02)
- Jakub Ozorowski, Co-founder agencji interaktywnej MobileTry z Olsztyna. – Sposoby zarabiania na blogu. … (iq.link zaktualizowany 2017-04-23)
Pierwsza edycja tego artykułu: 1 maja 2010 r.